ONDERZOEKSVORMEN

Soorten onderzoek

Elke organisatie is anders, elke opdrachtgever is uniek. Welk soort onderzoek u ook inzet, altijd stemmen wij de onderzoeksopzet en presentatie van de resultaten volledig af op uw specifieke wensen. Wij doen onderzoek in Nederland én in België. In België werken we hiervoor samen met Coherences.

Mystery visit

Tijdens een visit kunnen de mystery shoppers alle contactmomenten beoordelen. Zowel verbale als non-verbale communicatie, denk bijvoorbeeld ook aan lichaamstaal. Mystery shoppers bezoeken zonder vooraankondiging, op basis van een reële klantbehoefte, een of meerdere van uw locatie(s). Zij beoordelen o.a. het personeel, de uitstraling en inrichting van de locatie en de processen. In het onderzoek staat de beleving van de mystery shopper centraal. Zouden zij een herhaalbezoek overwegen?

Mystery mail, mystery call en mystery what’s app

Een mystery mailer, mystery caller of mystery what’s apper benadert op basis van een reële case uw organisatie en doet bijvoorbeeld onderzoek naar de bereikbaarheid en communicatie. Hoe snel wordt bijvoorbeeld de telefoon opgenomen, hoe gaat het personeel om met (voice) mailberichten, hoe snel beantwoorden uw medewerkers vragen via what’s app en hoe vriendelijk en deskundig staan ze klanten te woord?

Discriminatie-onderzoek

Bij discriminatie-onderzoek kijken we of mensen gelijk behandeld worden. Een voorbeeld van dit type onderzoek is het deurbeleid bij uitgaansgelegenheden. Worden huis- en gedragsregels aan de deur goed toegepast? We onderzoeken of medewerkers bezoekers gelijk behandelen, bijvoorbeeld op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht of etnische achtergrond al of niet migrantenachtergrond.

Audits

Met name housekeeping kent veel regels en procedures. Door middel van audits checken we uitgebreid of de administratie op orde is, regels bij medewerkers bekend zijn en of ze hier naar handelen. Ook onderzoeken we of medewerkers hotelkamers volgens de afgesproken methode schoonmaken en of ze hiervoor de juiste materialen en middelen gebruiken.

Tevredenheidsonderzoek

De mening van uw klanten en medewerkers is goud waard. Zij zorgen ervoor dat uw organisatie scherp blijft. Door tevredenheidsonderzoek van Mystery Guest houdt u continu de vinger aan de pols. U kunt kiezen voor intern of extern tevredenheidsonderzoek, een benchmark waarin u resultaten vergelijkt met die van andere organisaties of voor het in eigen beheer uitvoeren van tevredenheidsonderzoek.

Concurrentieonderzoek

Natuurlijk is het mooi als uit onderzoek blijkt dat uw organisatie goed scoort. Maar misschien scoren uw concurrenten nóg beter en is die 8 dan helemaal niet zoveel waard. Met een concurrentieonderzoek ontdekt u hoe u presteert in vergelijking met uw belangrijkste concurrenten.

Tevreden klanten? Schakel Mystery Guest in!

  • Ervaren en betrouwbare mystery shoppers.
  • Gestructureerde onderzoeksaanpak.
  • Heldere rapportages.
  • Al 25 jaar toonaangevend.